10 ekoprojektů s chutí měnit svět

V rámci nového akcelerátoru Climate Action Impact Hub, zaměřeného na ochranu životního prostředí, jsme z 37 přihlášených projektů vybrali desítku, kterou podpoříme během 3 měsíců v rozvoji i růstu.

Některé z nich už určitě znáte, o některých uslyšíte poprvé, ale věřte, že pokud někdo může efektivně zmírnit dopady na svět kolem nás, tahle desítka má velké šance.

Kdo se dostal do našeho programu?

Cyrkl je digitální tržiště na obchodování s druhotnými surovinami, odpady a přebytečnými materiály. Pomocí strojového učení vyhodnocují nejlepší možné užití materiálu a posílají nabídku registrované firmě, u které je největší potenciál využití této suroviny.

Kokoza učí lidi a firmy kompostovat a pěstovat ve městě, a to jak pro vlastní potřebu, tak pro radost. Zviditelňují téma biodpadu, komunitních zahrad a udržitelnosti, a vytváří prostor pro spolupráci s aktivními lidmi, firmami i veřejnou správou. V neposlední řadě také zaměstnávají lidi s duševním onemocněním.

Forsage usnadňuje práci včelařům. Vyvinuli zařízení, které po umístění do úlu zaznamenává vše, co v něm děje. Získané informace odesílá do webové aplikace, skrze níž včelař vidí, co přesně jeho včelstvo potřebuje.

Projekt Sázíme budoucnost plánuje do 5 let vysadit 10 milionů stromů. Jejich hlavní myšlenkou je propojit co nejvíce obcí, institucí, zemědělců, firem, vlastníků půdy a dobrovolníků tak, aby se tento smělý plán podařilo naplnit.

Swap Prague pořádají výměny přebytků. Na jejich akcích a Facebookové skupině můžete „swapnout” doslova cokoliv. Za 4 roky zorganizovali přes 50 setkání a podařilo se jim ze swapování vytvořit životní styl. Jejich ambice míří daleko za hranice Prahy, proto mentorují vznik podobných akcí i v dalších městech v ČR a zahraničí.

Hemp the Climate je budoucí nezisková organizace, globální platforma a environmentální kampaň zaměřující se na inspiraci k urychlení regenerace půdy a zmírňování změn klimatu pomocí technického konopí pěstovaného způsoby regenerativního zemědělství. 

0+ vzniklo z oděvní značky ODIVI a má ambici změnit zevnitř oděvní průmysl tak, aby slova jako sezónnost a fast fashion nahradily pojmy upcycling a cirkulární ekonomika. Protože móda nemůže vznikat na úkor planety a udržitelnost se musí stát trendem.

Agentura Green cat dělá ekologickou reklamu. Jejich reklama má co největší efekt a co nejmenší dopad na životní prostředí. Představují nové trendy v marketingu. A to vše šetrně, s ohledem na planetu i rozpočty.

Projekty budou nyní 100 dní tvrdě pracovat a za pomoci zkušených mentorů, odborných workshopů a expertních konzultací posouvat své záměry co nejblíže ke svým cílům. Jak se jim vše povede, prozradí lednové vyhlášení vítězů. #staytuned


Zajímá vás rozvoj vašeho projektu? Podporujeme startupy, firmy i neziskovky, podívejte, co pro vás můžeme udělat.

4. října 2019

ImpactHubky: Náš newsletter jednou za měsíc zdarma ve tvém e-mailu.

Odemkni si dveře k:
✔️ Inspirativním příběhům z našeho okolí
✔️ Pozvánkám na vzdělávací i rozvojové akce
✔️  Příležitostem k získání grantového,
 dotačního i soukromého financování

"*" indicates required fields

Odesláním souhlasíš se zpracováním osobních údajů podle našich zásad.